fredag 12. juni 2009

Oss med Labradoodles




Barak Obama vurderte å anskaffe seg en Labradoodle i Det Hvite Hus, men valgte en portugisisk vannhund. Nå er Hans Kongelige Høyhet Kronprins Haakon Magnus også i gang med å anskaffe seg en hund. Jeg har hørt fra sikre kilder i mediebransjen at valget har falt på en Labradoodle. Jeg kan forsikre kronprinsfamilien om at dette er et godt valg. Det vet jeg av erfaring.

Labradoodlen er søte, glade, morsomme og sjarmerende hunder. Den elsker å være sammen med barn og andre mennesker. Som en blanding av Kongepuddel og Labrador har de fått de beste egenskapene fra begge hunderasene. Labradoodlen har puddelens intelligens og Labradorens vennlige vesen. Den er lærevillig og hjelpsom. Kan trenes opp til å bli gode servicehunder, for dem som trenger det. Den som får en labradoodle i huset, trenger heller ikke plukke opp hårene etter den, siden pelsen er røytefri.

Jeg vil bare avslutte med å si at min hund har alle disse egenskapene. Den er søt og sjarmerende og intelligent. Tipper kronprinsfamilien også vil bli fornøyd med sin hund. Kanskje vi kan bli med i samme hundeklubb, jeg og de kongelige. Så kan vi utveksle erfaringer om våre labradoodles. Jeg tror Molly gjerne vil bli venn med slottshunden.

2 kommentarer:

  1. Det er ingen garanti for at hunden får de beste egenskapene fra begge raser!
    Det er like stor sjanse for at du får en labrador med puddelens gemytt.
    Statistisk blir 50% av et kull allergivennlige!
    Det du skriver er jo bare sprøyt!

    SvarSlett
  2. hmm... jeg hadde en kjempe flott blanding av labrador, border collie og schæfer, kanskje jeg skal lage en ny rase; Labra Schollie :D
    Den må jo være enda bedre ettersom den bare får det beste fra hele 3 raser!
    For noe tull.. de fleste blandinger er kjempekjekke hunder, akkurat som de fleste hunder er kjempekjekke. Spar meg for disse designerhundene.

    SvarSlett