fredag 19. juni 2009

Min dag i dag

I dag er det min dag i Haugesund. Det er den store prikkedagen. Den som kommer hvert år like før sommerferien. Dagen når du kan telle prisavslagene ved å se på antall prikker på tilbudsplakatene. Dagen når prikker har en verdi.

Jeg har vært i byen og sett på alle de flotte prikketilbudene. Dessverre var det ikke så mange prikkete klær til salgs. Mest blomster og ruter. Men dog. Ordet prikker lyste ut av butikkvindu på butikkvindu. Det prikket så det var en fryd.

Et sted kunne man til og med trille en terning hvor antall prikker på terningen fortalte hvor mange prosent avslag du skulle få.

Egentlig burde jeg vel hatt med flagget da jeg gikk rundt i byen. Jeg kunne løftet opp flagget og ropt hurra for prikkedagen. Hurra for min dag i Haugesund. Men skal jeg være ærlig, så turde jeg ikke.

Derfor lot jeg være å foreta noen høylydt markering. I stedet feiret jeg dagen på mer stillferdig vis. På min måte. Rolig og fornøyd vandret jeg gjennom Haraldsgaten blant prikkene som danset rundt meg. Noen av dem fotograferte jeg. Som et minne om dagen min. Ganske diskret. Prikker trenger da ikke føre til skrik og skrål.

Likevel må jeg inrømme at inni meg var jeg ganske så ellevill.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar