mandag 9. november 2009

Verden mangler et ord

Mange sier at postmodernismen er forbi. Den forsvant allerede på nitti-tallet. Javel, men hva heter det nå da? Vi er jo ferdig med modernismen, impressjonismen, ekspressjonismenog romantikken forlengst. For ikke å snakke om postmodernismen. Men noe må da vel tiden i dag hete?
Blant de mange jeg spør, er det ingen som kan gi meg et svar på dette ene ordet: Hva heter tiden i DAG?

Det kan for meg se ut som om verden mangler et ord. t ord for hva som beskriver tiden vi lever i. En isme, eller noe slik det nå kalles. Jeg tror jeg legger ut noen navneforslag her, så får vi se om noen utmerker seg etterhvert.

Prikkonisme (alt består jo av prikker)

Punktisme (Tiden vi lever preges av behovet for å sette punktum, bli ferdig med ting)

Sirkelisme (Tiden vi lever i preges av at ingenting bli vi ferdig med, alt går i sirkler)

Postprikkealderen (prikker på en ny måte)

Retroprikkisme (gamle prikkemønstre er tilbake)



Har du flere forslag så bare si fra. Kanskje nettopp du kan bli den som blir skaper av det nye ordet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar