tirsdag 17. november 2009

Burka for alle


At den den franske presidenten vil forby bruk av burka i Frankrike mener jeg er feil fremgangsmåte. Han mener burkaen er et klesplagg som fremmer underkuelse av kvinner. Burkaen truer den nasjnale franske identitet, mener han. Skal man være fransk i Frankrike, skal man være fri som kvinne. Og dermed ikke gå i burka.


Selv mener jeg ikke at man bør forby burkaen. I stedet mener jeg at burka bør bli et moteplagg. Helst i alle mulige farger og mønstre. Gjerne burka med prikker. Så alle franske motedesignere - lag burkaer til neste vinterkolleksjon, så kan vi se at selvstendige og frie kvinner kan gå i burka.

Jeg lurer på hvilket mønster du vil ha på din burka?

3 kommentarer:

  1. Mørkeblå med sommarfuglar og fine prikkar.

    SvarSlett
  2. Jeg må bare spørre...
    Er du seriøs med alt dette prikketullet?
    Jeg blir temmelig sjokkert når jeg leser nedover bloggen din...

    SvarSlett
  3. Selvfølgelig. Det er blodig alvor.

    SvarSlett